22 octobre 2013

En Fransman i Frankrike: The cross-roads (på svenska)

Hej igjen folkens!

Kapitel III...
Som ni kanske har märkt har denna hemsidan fått lite mindre aktivitet på sistone, till stordel på grund av min (tillfälliga?) come-back till hemlandet Frankrike.


Det har nu gått tio knappa dagar sedan jag satt foten på fransk mark för första gången sedan... jullovet, för 10 hela månader sedan! Det var verkligen hög tid för mig att återkomma till fosterlandet, och självklart, familjen, inte sant?!
Mitt återvändande lär oavsätt vad som nu kommer hända bli nyttig från min personliga synpunkt, men också rent tekniskt sett, då jag kunde ordna min situation så att jag ska kunna plugga vidare (äntligen!) till ingenjör på distans! Detta kommer ger mig flexibiliteten som jag hittills saknat och som skulle ge mig möjligheten att snart få uppleva helt nya äventyr, i det avlägsna Skandinavien! Detta märker alltså slutet på ett kapitel (Det andra om man kallar min tid i Stockholm för kapitel I, och den jag tillbringade i Norges huvudstad, kapitel II)  men det kommer givetvis många fler kapitel till, och denna isländska sagan à la fransos är (troligtvis!) långtifrån att ens närma sig sitt (happy) end
Kapitel III kan nu börja!

À la revoyure och tack så mycket, alla fina som följer mina ödmjuka inlägg! Ni blir fler o fler varje dag som går, och det känns otroligt bra! :-) (Denna hemsidan får i genomsnitt 150 besök om dagen med en rekord på 500+ besök på en dag, i september!!)
/Nicolas


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Lämna kommentarer här!